Lokomotywy serii ST43 były budowane w Rumunii z wykorzystaniem Szwajcarskiej dokumentacji. Są to lokomotywy spalinowe, sześcioosiowe z przekładnią elektryczną.
ST43-01
Egzemplarz znajdujacy się w Skansenie jest w trakcie renowacji i wkrótce zostanie udostępniony zwiedzającym.
ST43-01 w lokomotywowni Jasło przed wysłaniem do Skansenu w Chabówce.
Fotografia opublikowana dzięki uprzejmości Autora © Jarosław Dominik Stawarz.
Wspomnienie serii ST43 w Chabówce
Lokomotywy serii ST43 można było spotkać w Chabówce do końca lat 1980tych, obsługiwały m.in. pociągi na linii Chabówka-Nowy Sącz.
Lokomotywownia w Chabówce (obecnie teren Skansenu)-na pierwszym planie ST43-417. 12.VII.1987.
Fotografia opublikowana dzięki uprzejmości Autora © Roelof Hamoen.
Lokomotywownia w Chabówce (obecnie teren Skansenu)-ST43-195. 12.VII.1987. Lokomotywa ta obecnie pracuje w Krzyżu, w kwietniu 2005 roku przywrócono jej malowanie z lat 1980tych.
Fotografia opublikowana dzięki uprzejmości Autora © Roelof Hamoen.
ST43-195 (+EU07-231 „na haku”) z pociągiem z Nowego Sącza do Chabówki pomiędzy stacjami Rabka-Zdrój a Chabówka. Odcinek ten zelektryfikowano dopiero 6lat później. 12.VII.1987.
Fotografia opublikowana dzięki uprzejmości Autora © Roelof Hamoen.