Bezpośrednio po zakończeniu II wojny światowej, na podstawie zachowanej dokumentacji, rozpoczęto dalszą produkcję parowozów serii Ty37. W okresie produkcji i eksploatacji wprowadzono zmiany-najważniejsze z nich:
- większa powierzchnia przegrzewacza pary,
- instalacja inżektora na parę odlotową,
- odmienne rozmieszczenie osprzętu kotła,
- zabudowa mechanicznego podajnika węgla,
- ulepszono zakrapianie popielnika wodą,
- od 1964 część parowozów przystosowano do opalania olejem opałowym (mazutem),
- poprawiono działanie piasecznicy,
- tender skrzyniowy zastąpiono lżejszym tendrem beczkowym.
Parowozy tej serii, podobnie jak w przypadku serii Ty37 wykazywały wysoką sprawność.
Dane techniczne:
Największa dopuszczalna prędkość konstrukcyjna: 75 km/h
Średnica cylindrów: 630 mm
Skok tłoka: 700 mm
Powierzchnia rusztu: 4,55 m2
Średnica kół napędnych: 1450 mm
Średnica kół tocznych: 860 mm
Całkowity ciężar lokomotywy w stanie służbowym: 97,5t
Ty45-386
Od 26.V.1950 do VII.1957 parowóz pracował w Krakowie Płaszowie, później w Krakowie Prokocimiu i Rzeszowie. W 1988 roku został odremontowany przez Oddział Napraw Parowozów w Strzemieszycach.