Parowozy serii TKw2 były budowane w latach 1913-1924. Łącznie w niemieckich wytwórniach wybudowano ponad 1200 sztuk parowozów tej serii, wzorowanych na serii TKw1. W stosunku do pierwowzoru miały większe skrzynie wodne i węglowe, co ułatwiało ich eksploatacje. Mogły prowadzić pociągi o masie 2065 t z prędkością 40 km/h lub na wzniesieniu 20 promili składy o masie 340 t z prędkością 25 km/h. Przebieg służby prezentowanego egzemplarza jest w zasadzie nieznany. Trafił on do Skansenu w fatalnym stanie technicznym.
Dane techniczne:
Nadciśnienie w kotle: 12 at
Średnica cylindrów: 610 mm
Skok tłoka: 660 mm
Powierzchnia rusztu: 2,30 m2
Średnica kół napędnych: 1350 mm
Masa w stanie służbowym: 84,9 t
Prędkość maksymalna: 50 km/h
Pojemność skrzyni wodnej 8,0 (7,0) m3
Pojemność skrzyni węglowej 3,0 (2,0) t
Dla porównania w nawiasach podano dane parowozów serii TKw1